اسنپ یا تپسی؟ کدام برای کاربر و راننده بهتر هستند؟
نوشته شده توسط : مژده

درباره اپلیکیشن اسنپ

اسنپ اولین سرویس تاکسی آنلاین در کشور ما می باشد که فعالیت خود را از سال 1393 شروع کرده است. در همان روز های ابتدایی وقتی تاکسی اینترنتی اسنپ فعالیت خود را آغاز کرد با استقبال زیادی رو به رو شد و این استقبال هم اکنون نیز در حال افزایش است. نام این تاکسی اینترنتی ابتدا تاکسی یاب بود و دلیل تغییر نام آن استقبال گسترده آن توسط عموم مردم بود. 

یکی دیگر از علت‌ های اصلی استقبال و محبوب شدن این تاکسی اینترنتی تازگی آن برای مردم بود چون تا قبل از آن چیزی به نام تاکسی اینترنتی در کشور ما وجود نداشت و برای اولین بار مفهوم تاکسی اینترنتی در بین مردم جا افتاد. شما در برنامه این تاکسی اینترنتی کافیست مبدا و مقصد خود را مشخص کنید سپس در عرض نیم الی یک ساعت در محل مورد نظرتان حضور داشته باشید. 

درباره اپلیکیشن تپسی

دومین تاکسی اینترنتی که سال 1395 فعالیت خود را در کشور ما آغاز کرد تپسی بود. این تاکسی اینترنتی ابتدا حوزه کاری خود را به صورت محدود ایجاد کرد و وقتی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت دامنه فعالیت خود و سرویس های خود را گسترش داد. تاکسی اینترنتی تپسی در حال حاضر در ده‌ ها کلان‌ شهر ایران فعال شده است و به شهروندان و کاربران خدمات ارائه می ‌دهد. درست است که این تاکسی اینترنتی بعد از شرکت بزرگ و محبوب اسنپ راه‌ اندازی شده  اما به ‌عنوان یک رقیب قدر و قدرتمند توانسته است در برابر اسنپ به قول معروف عرض اندام کند.

به عبارتی ساده تر این تاکسی اینترنتی که بعد از اسنپ هم به وجود آمد توانسته در رقابت با اسنپ سر بلند بیرون بیاید. تاکسی اینترنتی تپسی به شما این امکان را می‌ دهد که با استفاده از اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی یا نسخه تحت وب درخواست خود را به‌ منظور دریافت تاکسی اینترنتی برای رفتن به مسیر های دلخواه تان ثبت کنید. 

اسنپ یا تپسی؟ کدام برای کاربر و راننده بهتر هستند؟

وقتی پای گرفتن یک تاکسی به میان می آید چه برای گرفتن تاکسی و چه راننده شدن باید پاسخی برای این سوال پیدا کرد که تپسی بهتره یا اسنپ؟ همان طور که می دانید پررنگ ترین اتفاقی که به وسیله این تاکسی های اینترنتی رخ داده بحث اشتغاله چون قبل تر ها ما با آژانس هم میتوانستیم به هر مکانی که دلمان می خواهد برویم. 

طبق آمار های رسمی در کشور ما 3 الی 4 میلیون بیکار وجود دارد و تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی حدود 2 میلیون از این افراد را بر سر کار گذاشته اند و چی از این بهتر؟ همه این موارد را در خصوص جذابیت این دو تاکسی اینترنتی گفتیم تا برسیم به اصل مطلب که اسنپ بهتره یا تپسی؟ اگر به دنبال دریافت خدمات از یک تاکسی اینترنتی خوب هستید در ادامه حتما با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای دریافت جدید ترین کد تخفیف ها مانند  کد تخفیف تپسی و کد تخفیف اسنپ  ، تخفیف دیجی کالا جت و... به صفحات این برند ها در تخفیف هات مراجعه کنید.

 

 

گستردگی ناوگان حمل و نقل اسنپ و تپسی

درسته که محور فعالیت این دو تاکسی اینترنتی یکیه اما هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که باید با توجه به این فاکتور ها دست به انتخاب آن ها زد. ابتدایی ترین ویژگی که در خصوص اسنپ و تپسی می خواهیم به آن بپردازیم گستردگی ناوگان حمل و نقل و درآمد هست. گستردگی ناوگان حمل و نقل در اسنپ بیشتره و می توان گفت این تاکسی اینترنتی نه تنها مناطق مختلف تهران بلکه خیابان ها، بلوار ها، کوچه ها و ... را کاملا پوشش می دهد. 

برای مثال شما بر روی نقشه این تاکسی اینترنتی می توانید تا درب محلی که می خواهید بروید را انتخاب کنید. اما این موضوع در خصوص تاکسی اینترنتی تپسی کمی ضعیف تر عمل می کند. برای مثال تاکسی اینترنتی تپسی در برخی مناطق تهران مقصد کاملی که می خواهیم را روی نقشه نشان نمی دهد و طبیعتا مکانی که ازتاکسی خارج  پیاده می شویم داخل کوچه و ... نیست. اما هزینه این تاکسی اینترنتی نسبت به اسنپ ارزان تر است و با استفاده از آن می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. 

 

امنیت و حریم خصوصی در تپسی و اسنپ

 

•امنیت در تپسی

تاکسی اینترنتی تپسی از ابتدای تاسیس استارتاپ خود در تلاش بوده به طور کامل صلاحیت های رانندگان را با استفاده از پلیس اماکن کشور انجام دهد. به همین منظور تپسی از زمان ثبت نام یک راننده تا زمانی که در تاکسی اینترنتی خود مشغول به کار شود اقدام به احراز هویت و تایید صلاحیت می کند. نحوه تایید صلاحیت سفیران در تپسی به این صورت است که پلیس به صورت آنلاین، صلاحیت آنان و نداشتن سابقه کیفری موثرشان را بررسی و نتیجه را به تپسی اعلام می‌ کند. در حین دریافت خدمات از رانندگان تپسی هم کافیست در بخش امتیاز دهی و رفتار راننده هر گونه رفتار نامناسب را ذکر کنید تا توسط کارشناسان امنیتی بررسی شود. 

 

•امنیت در اسنپ 

وقتی به مقصد مورد نظر با استفاده از این تاکسی اینترنتی برسید بخشی وجود داره به نام بازخورد سفر که گزینه ای در اینجاست به نام عدم حفظ حریم شخصی. شما با استفاده از این گزینه می توانید هر گونه برخورد نامناسب و ناهنجار از راننده را گزارش دهید. این برخورد نامناسب و ناهنجار می تواند برخورد کلامی باشد یا فیزیکی که شما باید تماما این موارد را بیان کنید تا مورد بررسی کارشناسان امنیتی اسنپ قرار بگیرد. 

 

منبع:

https://mag.takhfifhot.com/%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D9%BE%D8%B3%DB%8C-%D8%9F-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%9F





:: برچسب‌ها: معرفی اسنپ , معرفی تپسی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: